Driftstilskudd for fysioterapeut i Vega kommune

Det er ledig 40% hjemmel ved Vega helsehus. Hjemmelen er en del av en nedtrappingsavtale med dagens hjemmelsinnehaver, som har totalt 100% hjemmel, men som går ned til 60% i nedtrappingsavtalen. Derfor lyser vi ut 40% hjemmel med opptrapping til 100%.

Driftsavtale inngås med opptrapping av virksomheten i tråd med fastsatt nedtrappingsplan. Avtalen er lokalisert ved Vega helsehus. Praksisen har til sammen 2 driftstilskudd fordelt på 2 fysioterapeuter. Instituttet er en tverrfagligklinikk bestående av fysioterapeuter med tilskudd, logoped og klinisk ernæringsfysiolog. Privatpraktiserende fysioterapeuter med kommunalt driftstilskudd er en del av helse-og omsorgstjenesten i kommunen og plikter å utøve sin virksomhet i nært samarbeid med kommunen og øvrig helsepersonell hva gjelder målgruppe, prioritering og behandlingstilbud.

Praksis skal drives i henhold til lov om kommunale helse- og omsorgstjenester og annen relevant helselovgivning, og på de vilkår som fremgår av det til enhver tid gjeldende regelverket for Vega kommune.

Arbeidsoppgaver

• Klinisk fysioterapipraksis med vurdering, opptreningog behandling av alle pasient- og aldersgrupper ved instituttet
  • Foreta hjemmebehandlinger i tett samarbeid med øvrig kommunehelsetjeneste
  • Utføre behandling ved kommunens sykehjem i samarbeid med sykepleier og lege.
  • Delta i tverrfaglige møter vedrørende den enkelte pasient sammen med helsepersonell i kommunen ved behov
  • Fysioterapeuten skal yte sine tjenester i et forløpsperspektiv og tjenestetilbudet skal ses i en større helhet
  • Tilby gruppetrening innen områder hvor det sees behov blant kommunensinnbyggere (friskliv el.)

Kvalifikasjoner

• Fysioterapeut med norsk autorisasjon (legg ved HPRnr.)
  • Krav om bred faglig kompetanse og klinisk erfaring innen allmennfysioterapi fra privat praksis
  • Det er ønskelig med interesse for og erfaring med hjemmebehandling
  • Det er ønskelig med interesse for og erfaring med gruppetrening
  • Det er ønskelig med erfaring fra håndtering av ventelister med kvalitet og effektivitet