Frisklivssentralen/folkehelse

Her kommer det informasjon om frisklivssentralen/folkehelse.

Jeg jobber nå full stilling ved laboratoriet på legekontoret. Neste uke starter ny folkehelsekoordinator som både viderefører og løfter frem folkehelsearbeidet i kommunen vår. Det blir spennende, og jeg ønsker han lykke til! :) Jeg ønsker å takke for gode erfaringer og godt samarbeid med flotte folk som folkehelsekoordinator.

Litt informasjon om pågående tilbud:

• For deltakere med 2 runder på trening på resept -> velkommen til å fortsette i Frisklivsgruppa. Ta kontakt med Marthe Hansen Steinbru/Helsehuset.
  • Deltakere i frisklivsgruppa i høst, ta kontakt med Marthe Hansen Steinbru/Helsehuset for fortsettelse :)

I samarbeid med Vega kommune tilbyr Helgeland Ernæring ved Mariell Kolsing kostholdsveiledning til familier og barn. Ta kontakt:)

Ny runde med trening på resept og Bra mat kurs vil startes opp av ny folkehelsekoordinator.

I høst har vi jobbet med etablering av treningsgruppe for eldre, men nedstengningen pga Covid-19 bremset oss. Ny folkehelsekoordinator vil i samarbeid med fysioterapeut fortsette arbeidet.

Liv Berit Hansen Nikolaisen
Folkehelsekoordinator