Pasient- og brukeromburdet

Pasient- og brukerombudet vet at mange innbyggere ikke kjenner til pasient- og brukerombudsordningen. Flere som er i kontakt med kommunens helse- og omsorgstjenester har behov for råd og veiledning om sine rettigheter. Andre trenger hjelp til å forstå hvordan de kan gå frem for å få helsehjelpen eller tjenester de har behov for. Pasient- og brukerombudet gir slik hjelp gratis til hele befolkningen. 

Du kan kontakte Pasient – og brukerombudet hvis du er misfornøyd med helsehjelpen du har fått, eller mener at du ikke får oppfylt dine rettigheter som pasient, bruker eller pårørende.   

Pasient – og brukerombudet kan gi deg informasjon om rettigheter, råd, klagemuligheter og veiledning. Alle våre tjenester er gratis, og du kan velge å være anonym om du ønsker det. 

Pasient – og brukerombudet holder til i hvert fylke, og for Pasient- og brukerombudet i Nordland kan du kontakte oss på ulike måter: 
Pasient – og brukerombudet i Nordland
Postboks 212 Skøyen
0213 Oslo
Telefon: 40 50 16 00/ 75 56 66 70

Besøksadresse: 
Jakhelln Brygge (6. etasje)
Torvgata 2
8006 Bodø 
E-post: nordland@pasientogbrukerombudet.no (unngå sensitive opplysninger) 

Sikker melding: Har du spørsmål som inneholder personsensitiv informasjon, kan du sende oss en sikker melding via Altinn. 

Les mer på pasientogbrukerombudet.no