Ledig stilling ved økonomiavdelingen

Det er ledig 100 % fast stilling som leder ved økonomiavdelingen. Avdelingen har 3 ansatte hvorav to har sitt hovedarbeidsområde innen økonomi og èn innen lønn/personal. Den ledige stillingen er tillagt hovedarbeidsområde innen lønn/personal.

Vega kommune er en øykommune på Sør-Helgelandskysten med ca. 1200 innbyggere. På 6 500 øyer, holmer og skjær fordelt på 163,3 km2 har vi et yrende dyre-og fugleliv. Her ligger et av Nord-Europas største gruntvannområder. På grunnlag av dette har Vega en unik kulturarv med lange ærfugltradisjoner som har gjort oss til ett av UNESCOS verdensarvsteder. Kommunen har fotballhall, moderne treningssenter, fiber, ungdomsklubb, idrettslag, ungdomslag, hornmusikk og skolekorps. I tillegg er det fine turmuligheter, med turløyper, Vegatrappa opp til fjellet Ravnfloget samt Ravnfloget Via Ferrata.

Kommunikasjonsmessig er vi nært flyplass med direktefly til blant annet Oslo, Trondheim og Bodø. Hurtigbåten fra Brønnøysund tar 40 minutter, og fra hurtigbåtkaia i Brønnøysund til flyplassen tar det 5 min med bil. Vi har også hurtigbåt til Sandnessjøen som har flyplass i tillegg til sykehus.

Kommunen har full barnehagedekning. Skole og barnehage er i samme bygg med nær tilknytning til store lekearealer og friluftsområder. Skolen har bibliotek, basseng, gymsal, fysikksal, sløyd- og formingssal, musikkrom, kunst- og naturgressbane. Alle elever i grunnskolen tilbys gratis varmt skolemåltid hver dag. Mer informasjon om kommunen finner du her på kommunens hjemmeside eller ved å besøke visitvega.no.

Det er ledig 100 % fast stilling som leder ved økonomiavdelingen.

Avdelingen har 3 ansatte hvorav to har sitt hovedarbeidsområde innen økonomi og èn innen lønn/personal. Den ledige stillingen er tillagt hovedarbeidsområde innen lønn/personal.

Arbeids- og ansvarsoppgaver innen økonomiavdelingen:

  • regnskapsføring
  • budsjett og økonomiplan
  • fakturering og innkreving
  • finansforvaltning
  • lønn og personal
  • rapportering
  • rådgiving og bistand til enhetene
  • andre oppgaver avdelingen har ansvar for

Kompetansekrav

  • relevant høyere utdanning
  • relevant arbeidserfaring, gjerne fra kommune eller offentlig sektor
  • personlig egnethet vektlegges
  • kjennskap til regnskaps-og lønnssystemet Agresso er en fordel

Søkere som ikke fyller kompetansekravet knyttet til utdanning vil også bli vurdert.

Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler. Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til kommunedirektør Brit Skjevling,Tlf 75 03 58 12 / 915 75 560.

Søknadsfrist: 10.06.2021

 

Søknadmed CV sendes til:

Vega kommune
Rørøyveien10
8983 Vega
eller pr. e-post til postkasse@vega.kommune.no

Kontaktinfo

Brit Skjevling
Rådmann
E-post
Telefon 75 03 58 12
Mobil 915 75 560

Adresse

Vega rådhus

Rørøyveien 10

8983 Vega