Ledig stilling i Vega kommune 

Det er ledig 100 % fast stilling som konsulent ved økonomiavdelingen.

Om Vega kommune 

Vega kommune er en øykommune på Sør-Helgelandskysten med ca 1 200 innbyggere. På 6 500 øyer, holmer og skjær fordelt på 163,3 km2, har vi et yrende dyre- og fugleliv. Her ligger ett av Nord-Europas største gruntvannområder. På grunnlag av dette har Vega en unik kulturarv med lange ærfugltradisjoner som har gjort oss til ett av UNESCOS verdensarvsteder. Kommunen har fotballhall, moderne treningssenter, fiber, ungdomsklubb, idrettslag, ungdomslag, hornmusikk, kor og skolekorps. I tillegg er det fine turmuligheter, med turløyper og Vegatrappa opp til fjellet Ravnfloget samt Via Ferrata. 

Kommunikasjonsmessig er vi nært flyplass med direktefly til blant annet Oslo, Trondheim og Bodø. Hurtigbåten tar 40 minutter, og fra kaia i Brønnøysund tar det 5 minutter til flyplass. Vi har også båt til Sandnessjøen som har flyplass i tillegg til sykehus. 

Kommunen har full barnehagedekning. Skole og barnehage er i samme bygg med nær tilknytning til store lekearealer og friluftsområder. Skolen har bibliotek, basseng, gymsal, fysikksal, sløyd- og formingssal, musikkrom, kunst- og naturgressbane. Alle elever i grunnskolen tilbys gratis varmt skolemåltid hver dag. 

For mer informasjon om kommunen, se vega.kommune.no og visitvega.no

Det er ledig 100 % fast stilling som konsulent ved økonomiavdelingen.

Avdelingen har 3 ansatte hvorav to har sitt hovedarbeidsområde innen økonomi og èn innen lønn/personal. Den ledige stillingen er tillagt hovedarbeidsområde innen lønn/personal. 

Arbeids- og ansvarsoppgaver innen økonomiavdelingen: 

  • regnskapsføring 
  • budsjett og økonomiplan 
  • fakturering og innkreving 
  • finansforvaltning 
  • lønn og personal 
  • rapportering 
  • rådgiving og bistand til enhetene 
  • andre oppgaver avdelingen har ansvar for 

Kompetansekrav 

  • Relevant høyere utdanning 
  • Relevant arbeidserfaring, gjerne fra kommune eller offentlig sektor 
  • Personlig egnethet vektlegges 
  • Kjennskap til regnskaps- og lønnssystemet Agresso er en fordel 

Søkere som ikke fyller kompetansekravet knyttet til utdanning vil også bli vurdert. 

Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler. 

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til rådmann Brit Skjevling, Tlf 75 03 58 12 / 915 75 560. 

Søknadsfrist: 31.03.2021. 
 

Søknad med CV sendes:
Vega kommune
Rørøyveien 10
8983 Vega
eller pr. e-post til postkasse@vega.kommune.no

Kontaktinfo

Brit Skjevling
Rådmann
E-post
Telefon 75 03 58 12
Mobil 915 75 560